poniedziałek, 3 marca 2014

Ciasto czekoladowe bananowo - cukiniowe

    Nawet nie jestem pewna, czy można je nazwać ciastem, bo konsystencja na to nie wskazuje. W każdym razie jest bananowo słodkie, kakaowe i zdrowe! Ja udekorowałam je wiórkami kokosowymi i polewą podobną do czekolady z przepisu Fitblogerki (trafiłam dzięki linkowi u Różowej Klary). Moje proporcje to chyba 40g oleju kokosowego, 25g kakao i 15g (20?) syropu klonowego. Wychodzi z nich jednak więcej polewy, niż potrzebowałam. 


/na tortownicę o średnicy ok. 22cm/

Składniki:
3 obrane cukinie (ok. 612g)
2 spore banany (ok. 307g)
100ml mleka ryżowego
30g kakao
65g mąki żytniej pełnoziarnistej
20g oliwy
80g suszonych daktyli
2 łyżeczki proszku do pieczenia

Cukinię zetrzeć i odcisnąć z wody. Banany zmiksować z mlekiem, połączyć z cukinią i kakao. Dodać mąkę i oliwę. Wmieszać pokrojone daktyle, a później proszek do pieczenia. Piec w 175oC przez 25 minut. Po ostudzeniu zdjąć obręcz tortownicy (spód zostawić i nie próbować zdejmować z niego ciasta) i ozdobić.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz